ritkán adódik az emberlányának olyan rendhagyó élménye, mint a mai.
különösképp tekintettel a külső hőmérséklet, és az egyenes arányú alapkedve vonatkozásában.
mert így, télidőtájt, jobbára mindkettő alacsonyan van.
ám, mindez totálisan felülíródik, ha az épp aktuális járat idő előtt beáll a megállóba, és nem fagyoskodik sokadmagával a lámpák világította esőcseppek alatt, s nem arra figyel, vajon mikor vált nagyobb fordulatszámra a motor, és akar beállni az indulási pontra, hanem már járatidő előtt fel lehet szállni, sőt! emberünk különös figyelmességről tesz tanúbizonyságot.
úgyismint: kiszáll a vezetőfülkéből, "alázattal" lehajol kedves utasunk lábaihoz, majd egy határozott mozdulattal feljebb csavarja a fűtést, hozzátéve; hogy bár sokkal melegebb ugyan nem lesz, de valamelyest talán mégis.
ezt követően előzékenyen kiszól az első ajtón a még lent várakozóknak, hogy van még idejük, hisz' csak 12 perc múlva indul, de addig becsukja az ajtót, ne hűljön ki a busz mégjobban, de akaratuk szerint a középső ajtó gombját megnyomva, kényelmesen elhelyezhetik testüket az utastérben.
mindezenközben azért arra is készséggel ad választ, melyik megállónál kell leszállnia a kérdezőnek, és hogy azt milyen megállók előzik meg, esélyt adva ezzel az időbeni kászálódásnak.
no, és akkor indulás a megadott időben.
ám, alig 2 perc múlva ijedt, dermedt tekintetek villannak össze, néhányan: "jézus! rossz járatra szálltunk!" narrációval konstatálják, bizony nem az a kép jön be kintről, mint ahogyan azt megszokták.
naná! hiszen a figyelmes sofőr rossz felé ment, s hát egy busszal visszatérni az eredeti útvonalra, nem egy egyszerű hadművelet.
így kerültük meg kétszer a Kosztolányit.
mindezt, mármint a tévedését, készségesen elismeri.
mikor végre mindez világossá vált mindenki számára, megkönnyebbült nevetéssel nyugtázták az emberek.
és ez a jókedv megmaradt jó pár megállón át, s csak épp annyira fogyott, mint a még fentlévők száma.
az már csak plusz adalék, hogy minden egyes helyen, ahol nem kellett időznie, a berregővel jelezte: elhagyott egy megállót, mert ha netán valakinek a megállók száma alapján van tájékozódási alappontja, az se kerüljön kínos helyzetbe, s kelljen visszakutyagolnia az éjszakában.
szóval: így is lehet közlekedni. derűsen, még leszállás után is mosollyal lépdelve hazafelé.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
davir · http://www.davirdogdesign.blogspot.com 2009.12.11. 18:16:00
De jó, hogy mostanában sokat írsz!