HTML

GONDOLAT

"Csányi Vilmos: Embernek lenni rendkívül strapás, mert az ember egy konstruktív, gondolkodó lény, de hát ez az élet egyetlen értelme, hogy igyekszünk embermivoltunknak megfelelni."

LEGÚJABB TÉMÁK

  • Cutofftheirheads: Verebek Megmentője, vagy Szentanyja lettél.. a repülő jószágoknak is! :) (2014.08.03. 05:48) megtollasodtam!
  • Cutofftheirheads: csak ne hasadjon meg a hajnal :) (2014.08.02. 16:41) hajnalok
  • Cutofftheirheads: Ez nagyon szép. A képpel együtt még szebb :) (2014.08.02. 16:39)
  • at_menet: ó, ezt igazán köszönöm! megosztom azzal, akit ez érint. én csak csodálom. :-) (2013.11.07. 01:52) Hang Drum
  • at_menet: :-) néha egy ilyen apróság is annyi jóérzést tud belopni az ember életébe! Ufo 54! örülök, hogy Ne... (2012.02.17. 19:48) 5 Ft / nap =.......

SZÖVEGLÁDA


KALITKA

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2008.11.12. 14:38 lábasjószág

a környezetbarát közlekedés önveszélyessége

Már egy ideje kerékpáros közlekedési szokásaimmal egyszerre óvom a városlakókat, és veszélyeztetem őket, s nem kevésbé önmagamat.


Minap, - mely épp úgy, mint a legtöbb, a következőbe suhant át - kellemes tempóban tapostam a pedált, s még az sem igen zavart, hogy az éjjelre kissé csípőssé vált levegő könnyeket csalt a szemembe, s látásom pillanatokra ugyan, de homályossá vált. 
 
Olyankor, mikor a kerekek egyenletes engedelmességgel gyűrik maguk alá az aszfaltot, a gondolataim elhagyják testemet, s valahol, messze künnrekedve várakoznak a visszatérés lehetőségére. Olyan ez, mint az emberi lét magzatállapota. Könyed lebegés, békebeli létállapot.
 
Hát ilyen előzmények után, már otthonomhoz közeledőben, éppen kirajzólodni látszott a ház bejárati ajtajának hatalmas sötét foltja. Mostanra már begyakorolt ütemváltással közelítem meg az esőbeállót. Ez alkalommal sem tünt ez nagy feladatnak.
 
Már éppen földet ért az egyik lábam, s a másikat is szándékomban volt a vázon átemelve melléhelyezni, de valami, mostanáig kiderítetlen ok miatt, ez nem sikerült.
Ennek következménye az lett, hogy rohamos gyorsasággal teljes testömegindexemmel megcéloztam a legközelebbi vizszintes felületet, majd lázas gyorsasággal a lépcső élének, s mert ügyes vagyok, a földnek csapódtam.


Pillanatok alatt éreztem a kemény tárgyak merev ellenállását eme tevékenységem iránt. Tiltakozásuk az alkaromban, lábszáramban öltött formát. Önérzetem nem engedte, hogy sokáig elemezzem a történteket, igyekeztem mihamarabb elhagyni az idegen retinákra csapodó illuminációs állapot benyomásait, s törekedtem legott retusálni azt.

Felálltam hát, mint ha mi sem történt volna, s sajgó végtagjaimat önmérsékletre intve, körbenéztem, vajh' jár-e épp arra bárki is e kései órán, s imígyen kéretlen szemtanúmmá avanzsálva?


Most is csak remélem, kik épp arra haladtak az utca túloldalán, a megszokott pesti éjszaka pillanatának vélve, ügyet sem vetettek az eseményre.
 
Hiába, az önérzet nagy úr!

Ezért hát, most nem is részletezem, hogyan is zajlott az az eset, mikor a délutáni csúcsforgalom forgatagában tekertem a Dózsa György út, éppen a Hősök terére eső szakaszán, miként is próbáltam kiszabadítani magamat a hajtókarra felcsavarodott cipőfűzőm fogságából. Annyit elmondhatok, nem volt egyszerű a folyamat, lévén, hogy a lábam is majdnem totálisan mozgásképtelenné vált.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://anyamlanya.blog.hu/api/trackback/id/tr81765283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása